رفاه و معیشت مردم Welfare and Livelihoods of people

قدرت خرید مردم 1401-1397 هر سال رو به کاهش؛ تغییر دولت ها بی تاثیر در اوضاع وخیم معیشتی

رفاه و معیشت مردم Welfare and Livelihoods of people

قدرت خرید مردم 1401-1397 هر سال رو به کاهش؛ تغییر دولت ها بی تاثیر در اوضاع وخیم معیشتی

روحانی بیان داشت: مردم ما شاید همه ریزه‌کاری‌ها را ندانند ما در مقطعی در اوایل سال 97 قرار گرفتیم که ذخیره اسکناس ما تقریباً صفر بود منظورم اسکناس ارزی است و آن التهاب‌ها در بازار به وجود آمد و دولت ناچار شد برای آرام کردن بازار تصمیماتی ولو سخت و برای دولت با اولویت نه اول و دوم بلکه سوم اجرا کند تا بتواند کشور را از التهاب نجات دهد.

اقای روحانی واقعا چه لزومی داشت بیان کنید که ذخیره ارزی دولت در ابتدای سال 97 در حد صفر بوده است؟! این جمله شما فقط چند پیامد منفی در جامعه و بازار ارز داشت و هیچ پیامد مثبتی نداشت.

پیامد اول این است که به دشمنان کشورمان علنا اعلام کردید که بلحاظ ذخیره ارزی در وضعیت نابسامانی قرار دارید و بنوعی انها برفشار اقتصادی بیشتر بر ایران ترغیب کردید هر چند که در ادامه فرمایشتان فرمودید که در حال حاضر ذخیره ارزی خیلی خوبی دارید، اما دشمن خبر منفی شما را باور می کند و خبر خوبتان را صرفا تبلیغاتی در نظر می گیرد.

پیامد دوم این است با وجود تحریم ارزی و با وضعیت ملتهب اقتصادی فعلی ایران، خبر منفی تاثیرگذاری خیلی زیادی دارد و بلافاصله بعد از سخنرانی شما قیمت دلار شروع به افزایش از 10 هزار به 12 هزار کرد و طلا 18 عیار از گرمی 303 به  350 هزار افزایش پیدا کرد و مطمئنا به تبع آن، قیمت اجناس دیگر هم افزایش پیدا می کند.

نظرات (۱)

از دیگران شکایت نمی کنم
بلکه خودم را تغییر می دهم،
چرا که کفش پوشیدن راحت تر از
فرش کردن دنیاست.
مبارزه انسان را داغ می کند
و تجربه انسان را پخته می کند!
هر داغی روزی سرد می شود ولی هیچ پخته اى دیگر خام نمی شود!
پاسخ:
خیلی زیبا بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی