رفاه و معیشت مردم Welfare and Livelihoods of people

قدرت خرید مردم 1401-1397 هر سال رو به کاهش؛ تغییر دولت ها بی تاثیر در اوضاع وخیم معیشتی

رفاه و معیشت مردم Welfare and Livelihoods of people

قدرت خرید مردم 1401-1397 هر سال رو به کاهش؛ تغییر دولت ها بی تاثیر در اوضاع وخیم معیشتی

 

 

 

دکتر کیوان مزدا در ۳۱ مرداد ۱۳۲۸ در شهرآبادان به دنیا آمد و از ۷ سالگی در فرانسه بزرگ شد. او رشته پزشکی جراحی ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات را در پاریس آموخت و به‌واسطه هوش و پشتکار فوق‌العاده از مشهورترین جراحان ستون فقرات دنیا شد. دکتر کیوان مزدا از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را موسسه زنجیره امید ایران آغاز کرد. هرسال ۴ بار برای ویزیت رایگان کودکان بی‌بضاعت و با بیماری‌های پیچیده به ایران می‌آمد و سالی دو بار با تیم خود جهت عمل‌های جراحی به ایران سفر می‌کرد.

 

 

در آخرین سفر خود به ایران در شهریور ۹۷، بیست‌وهشت کودک توسط ایشان و تیمشان تحت عمل جراحی قرار گرفتند. دکتر مزدا در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۷ چشم از جهان فروبست.

 

 

اگر اکثر پزشکان کشورمان روحیه ای مثل دکتر کیوان مزدا داشته باشند، خیلی از مشکلات حوزه درمان قشر کم بضاعت جامعه برطرف می شود. برخی پزشکان در کشور ما که نه تنها کاری برای قشر کم بضاعت جامعه انجام نمی دهند، بلکه هزینه اضافی از بیماران (تحت عنوان زیرمیزی) برای جراحی در بیمارستان دولتی دریافت می کنند یا اینکه حاضر نیستند بیمارشان را در بیمارستان دولتی عمل کنند و از او می خواهند که به مطب شخصی یا بیمارستان خصوصی شان مراجعه کند. متاسفانه تا امروز هیچ اقدام سازمان یافته خاصی برای برخورد با انها صورت نگرفته است و این درحالی است که این پزشکان متخلف در هر بیمارستان کاملا شناخته شده هستند، چون از اکثر مردم زیرمیزی می گیرند و پول را نقدا در مطب شخصی دریافت می کنند تا مدرکی بجا نماند.

 

نویسنده: مجتبی چکی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی